We gebruikten informatie van Kassa, Radar en wetenschappelijke bronnen over dit onderwerp. Onderaan dit artikel vind je verwijzingen naar deze bronnen. Ook hebben we de producten getest. Hieronder vind je onze aanbevelingen.
Wat is het mailadres van Bol.com: hoe kun je mailen met Bol?
In dit artikel leggen we uit op welk e-mailadres je de klantenservice van Bol.com kunt bereiken en wat andere manieren van contact zijn. Je leest over de chatbot, die vaak een groot deel van je vragen al kan beantwoorden. Verder geven we duidelijk aan wanneer het versturen van een e-mail wel een handige manier van contact zoeken is.
Het directe e-mailadres van de klantenservice
Ga je zoeken naar hoe je een e-mail naar Bol kunt sturen, dan is het bijna onmogelijk om op de website van Bol zelf deze informatie te vinden. Het voelt soms alsof je met een kluitje in het riet gestuurd wordt, want in bijna alle gevallen moet je eerst langs de chatbot zien te komen, voordat je op een andere manier contact kunt leggen met de klantenservice.
Gebruik voor een rechtstreekse e-mail naar de Bol helpdesk daarom het volgende e-mailadres: Klantenservice@bol.com.
Realiseer je dat je door dit e-mailadres te gebruiken in een grote inbox terecht komt, waar eerst iemand moet gaan filteren wie (of welke afdeling) welke vraag gaat behandelen. Sommige bedrijven laten bij hun contactformulier (dat ook in de mailbox verschijnt) een categorie kiezen, waardoor de betreffende afdeling direct de aan hun gerichte e-mails krijgt toegestuurd. Bij Bol kunnen we dit niet ontdekken. Het wordt wel met Billie de chatbot geprobeerd.
Eerst zelf zoeken naar een antwoord op je vraag
We denken allemaal dat we unieke vragen hebben, maar vaak zijn we helemaal niet zo speciaal in onze zoektocht naar antwoorden. Een website – een ook die van Bol – heeft vaak alle vragen of problemen al duizenden keren gezien of gehoord. Daarom is de pagina met meest gesteld vragen en de chatbot die je sneller door een bepaald onderwerp heen wil loodsen.
Klik je bij Bol.com op ‘klantenservice’, dan zie je eerst Billie en daaronder 10 categorieën die je al een eind op weg kunnen helpen. Je vindt er de volgende hoofdonderwerpen:
- Retourneren en annuleren
- Betalen
- Bestellen
- Bezorgen
- Garantie & reparatie
- Cadeaubon
- E-readers & E-books
- Zelf verkopen
- Account & Voorwaarden
- Bedrijfsgegevens
Wat ons betreft dekken deze onderwerpen voor het gros van de mensen de vragen of problemen die ze graag willen delen met een klantenservice. Met een beetje speurwerk kom je dus al ver(der).
Is er een snellere of handigere manier dan mailen?
Je weet zelf hoe je met je e-mails omgaat. Er zijn er die urgent en belangrijk zijn en die handel je meteen af. Maar niet urgent of niet belangrijk? Dat blijft wel eens dagen – soms wel weken – liggen voordat je erop reageert. Van een klantenservice zou je anders verwachten, maar het kan gebeuren dat ook klantenservicemedewerkers een vraag moeten doorsturen naar een specialist. Dan kan het wat langer duren voordat je een reactie hebt, behalve dan de bevestiging dat je vraag ontvangen is.
De chatbot inschakelen kan voldoende informatie opleveren om niet meer te mailen, maar ook bellen is in bepaalde gevallen beter. We hebben het dan over problemen die je niet op de website terug kunt vinden en die zo specifiek zijn, dat ze niet als gestandaardiseerd antwoord weergegeven worden bij de meest gestelde vragen.
Een tip als het om een bepaald product gaat waar je meer over wilt weten: Komt het artikel van een externe verkoper en niet uit het magazijn van Bol.com? Dan kan het een idee zijn om deze verkoper rechtstreeks te benaderen. De contactgegevens staan vermeld en zelfs een link naar de eigen website van een verkoper kan al andere informatie geven die nuttig blijkt te zijn.
Waar is de e-mail van Bol wel geschikt voor?
Ondanks dat een mailtje snel is gestuurd, is het voor veel zaken niet meer handig. Wij zouden het persoonlijk alleen in uiterste gevallen als medium gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan schade die een product tijdens verzending heeft opgelopen en dat dit al de zoveelste keer van diezelfde bezorger is. Dan wil je wellicht wat bewijs opsturen, zodat Bol met de bezorger in overleg kan gaan over de kwaliteit van hun dienstverlening.
In alle andere gevallen kun je het beste toch op de website van Bol zoeken naar wat jou verder helpt. Voorkom dat je op andere websites gaat klagen over jouw probleem met Bol, want volgens ons kan een externe partij er niks aan doen, tenzij je je officieel tot een geschillencommissie richt. Vaak leidt dit zelfs tot meer irritatie, omdat allerlei klagers zich hier melden. De sfeer is dan negatief en je probleem wordt niet opgelost. Daar moet je voor waken. Stuur dan toch die e-mail maar.
Succes!
Beste, Wat is het email adres van bol.com klantendienst?
Mvg
Johan Thys
ik heb via boll.com 2 pakketjes besteld en betaald een pakket heb ik ontvangen en het andere pakket was verkeerd gesorteerd ik zou dat binnen 1 tot 3 dagen ontvangen maar heb daar niks meer over gehoord het pakketnummer is 3sbcs16812038
Beste
Ik heb 30 november mijn bestelling gekregen. On schoenen waterdichten.
Maar dat was voor cadeau voor de kerstdagen. Maar nu heb ik een vraagje kan ik die nog omruilen , ze zijn te klein . Maar ik kan geen retour meer doen.
Groeten Kristel
ik wil graag een overlijden doorgeven van een klant van bolcom
graag via email
Ik heb besteld teruggestuurd en niet netaalf
Nu krijg ik asnmsning
In
Mijn app stond dat het was aangekomen en nu noet medr
Ik heb besteld teruggestuurd en niet netaalf
Nu krijg ik asnmsning
In
Mijn app stond dat het was aangekomen en nu noet medr
Geen antwoord ontvangen op reactir!
Al jaren ben ik naar grote tevredenheid klant van Bol.com. Betaal altijd ook al jaren ” Achteraf betalen” . Na ontvangst betaal ik mijn factuur dezelfde dag of de dag daarna, retouren ook snel teruggebracht naar servicepunt .
Ineens, echt ineens mag of kan ik niet meer betalen met “achteraf betalen” ,waarom ?? Heb al een een paar keer gebeld met Bol.com , werd zeer vriendelijk geholpen maar ook zij kunnen mij niet helpen.
Ik baal hier ontzettend van en vraag mij af waar ik terecht kan om mijn bestellingen weer achteraf te betalen. Heb reeds twee betalingen gedaan en meteen betaald om te kijken of dat misschien zou helpen. Nee het blijft bij”
Niet achteraf betalen”
Graag een email adres,telefoonnr of wat dan ook waar ik terecht kan voor een oplossing van dit probleem. Ik hou anders op met kopen bij Bol.com, ik vind dit vernederend voor iemand zoals ik die altijd precies is met betalen, ben geen crimineel hoor !!! Zo voelt het wel op deze manier.Mvg, Marjo Veerman ps : alle complimenten voor mijn behandeling bij de klantenservice !!!!
Ik sta in contact met bol.com ivm met een defect aan een geleverd artikel.
Ik kreeg het verzoek een mail te sturen met een foto.
Mijn mailserver vind een foto van 186 kb te groot.
Wil nu een foto sturen met een andere mail app.
Wat is uw exacte mail adres?
IK HEB EEN PRODUKT VAN HP LAPTOP ( 2 MAAND OUD) DIE NIET GOED WERKT . MAAR WIE IK OOK BEL OVERAL WORDT IK HET BOS IN GESTUURD. HOE LOS IK DAT OP??????????
Beste Martin,
Via Bol.com kreeg ik uw berichtje door.
De bestelling is inderdaad retour gekomen in ons magazijn. Deze is helaas vertraagd omdat het artikel zichtbaar gebruikt is en we deze helaas niet meer kunnen verkopen. Wij kunnen dit eigenlijk niet als retour verwerken.
Met vriendelijke groet,
Henrick van Livin’ Shop
Partner van bol.com
————————————————————————————————————–
Een partner van bol.com neemt contact met je op omdat je een vraag gesteld hebt via bol.com en/of een bestelling hebt geplaatst bij de partner. Een reactie op deze mail komt direct uit bij de partner. Komen jullie er samen niet uit? Neem dan contact op met de bol.com klantenservice.
—- Original Message —-
betaald via beobank;99 euro-4004915137—utrecht—14 / 09 23 aankomst retour bevesting met retour track —cd 139228180be. dige tester scub II blauw met andere woorden op de zelfde dag bij aankomst terug gestuurd met een melding geschreven een uitleg waarom
[ E-mail adres verborgen ] graag een antwoord
Mijn klantnummer 9005577707 mijn pakket retournaar diro nederland onder retournummer79405278.maar licht al 13 dagen bij Post NL.omdat het Pakket niet Fyziek is aangeboden.Ik heb al verschillende keren u te berijken.Ik heb van u een email dat ik het goed heb gedaan,en hoefde niks meer te doenDat was ook 13 dagen geledenMijn pakket licht nog steeds bij de post nl.
m,,v,g Bart Bor
Er zit een fout in mijn account bij jullie. Jullie willen dat na verscheidene telefonische pogingen, een chat met Billy blijkbaar maar niet begrijpen. Ik kom steevast uit bij Albert Heyn in Willebroek als mijn voorkeur als afhaalpunt; terwijl dat afhaalpunt kilometers van mijn woonplaats Rumst ligt.Ik kan dat op geen enkele manier wijzigen. Alles begint al bij het inloggen het vak dat ik moet invullen met mijn e-mail adres is reeds rood omkaderd, voordat ik iets heb ingevuld, dit vind ik al raar. Hij gaat na het invullen van mijn wachtwoord wel door, trouwens ik kan ook een oud adres van mijn zus in het adresboek in mijn account niet verwijderen, het geeft dan als boodschap ‘Er ging iets mis, probeer later opnieuw’. Nu wil ik Noorse sokken kopen, en steevast geeft Bol als afhaalpunt Albert Heyn, in Willebroek, Mechelen enz. maar steevast Albert Heyn. Vroeger was dat ‘Dagbladhandel De Nieuwslijn Molenbergstraat 78 te 2840 Rumst.
Hallo. op 18 jan kreeg ik mijn pakje van Bol.com via DHL.
Helaas met maar 1 van de 2 bestelde exemlaren van “the Strombeck Collection”
Er zat ook geen verdere toelichting bij daarover.
SVP een spoedige toezending van mijn 2de gekochte boek.
DIT WIL IK GRAAG VERTELLEN…/Users/menkotencate/Desktop/Re Autoreply Re Je bestelling ligt nog klaar op het afhaalpunt.pdf
Wat is het e-mailadres van Bol.com
heb een battery grass sheare Classic Cut Li gekcochtmaar heb ook, als hetpast!!! een telescopisch verlengstuk nodig evenals n adapter voor het spanningsnet.
Als het verlengstuk geschikt is voor deze graa sheare en andere gevraagde zaken gaarne naar mijn adres: R.Debets, Van Eynattenstraat 13 6269 CG Magraten (06 24676805)