We gebruikten informatie van Kassa, Radar en wetenschappelijke bronnen over dit onderwerp. Onderaan dit artikel vind je verwijzingen naar deze bronnen. Ook hebben we de producten getest. Hieronder vind je onze aanbevelingen.
Waaruit bestaat de klantenservice van Bol.com?
Dit artikel vertelt je meer over de klantenservice van Bol.com en hoe je met hen in contact komt. Je leert over de voordelen en beperkingen van het chatten met Billie en dat het goed is om kritisch te kijken naar reviews bij een product dat je bij Bol wilt bestellen. De klantenservice kan namelijk niet alle problemen oplossen en we leggen je dit uit aan de hand van een duidelijk voorbeeld.
Hoe kun je de klantenservice van De Winkel Van Ons Allemaal bereiken?
Klantenservice kost geld en geld houden bedrijven toch liever in eigen zak in plaats van het aan extra dienstverlening te moeten uitgeven. Dat ligt voor een deel ook aan de soorten vragen die een klantenservice moet beantwoorden. De tijd dat iemand zelf in de veelgestelde vragen op de website gaat zoeken, is al lang voorbij. We willen nou eenmaal liever persoonlijk geholpen worden.
Bij Bol.com zijn er gelukkig meerdere vormen van klantenservice:
- Chatbot Billie
- Bellen met de klantenservice
- Een e-mail sturen naar de klantenservice
- Je eigen account raadplegen voor informatie die op te zoeken is
Wat is het handige van chatbot Billie?
Een chatbot is een chat die door een robot aangestuurd wordt en dat wil zeggen dat zoveel mogelijk algemene vragen gegroepeerd zijn om vervolgens het algemene antwoord te geven. Het vervangt de FAQ’s op veel websites. Geef je bij Billie aan dat het om bezorging gaat, dan zal er een algemeen antwoord op de bezorgtermijn komen. Het gaat dan dus niet specifiek om jouw bezorgmoment, want daarvoor moet je inloggen om te weten wanneer je iets besteld hebt.
De chatbot vangt dus de meeste vragen op en geeft algemene antwoorden die misschien wel voor 95% van de mensen voldoende zijn om mee verder te kunnen. Dit bespaart ontzettend veel tijd, alleen voelt het zo onpersoonlijk en daarom krijgen de meeste chatbots een naam, zoals dat bij Bol.com Billie is.
Wij vinden een chatbot niet altijd fijn om mee te moeten dealen, maar we snappen ook wel dat er heel veel vragen zijn die mensen gewoon zelf op de website kunnen vinden. Billie maakt de weg er naartoe iets makkelijker en gerichter, in plaats van dat je zelf door een uitgebreide website moet klikken en scrollen.
Kun je de klantenservice van Bol.com ook gewoon bellen?
Ja, je kunt met de klantenservice bellen, maar als je klikt op ‘bel, chat of mail’ op de pagina van de klantenservice, opent toch eerst weer chatbot Billie. Op alle mogelijk manieren wordt eerst gefilterd of jouw vraag wel uniek genoeg is om door te sturen naar een medewerker die je verder gaat helpen. Is de hulp die je nodig hebt van dien aard dat er geen algemeen antwoord mogelijk is? Dan krijg je het telefoonnummer of e-mailadres om actie te ondernemen.
Voor mensen die gewend zijn altijd persoonlijk geholpen te worden, kan het dus even wennen zijn dat je door een bepaald proces heen moet om iemand aan de lijn te krijgen. Dat levert wel eens klachten op als het om de klantenservice van Bol gaat.
Waarom wordt de klantenservice in de loop der tijd als minder goed ervaren? (Lees: Dus waarom zijn niet alle Bol.com reviews even waardevol?)
Wat je je misschien niet realiseert als het een tijd geleden is dat je via Bol.com iets bestelde, is dat er inmiddels flink wat verkopers van buitenaf gebruik maken van het verkoopplatform. Dit houdt in dat iedereen die al online verkoopt of dat wil gaan doen (andere bedrijven, maar bijvoorbeeld ook particulieren die tweedehands boeken aanbieden) een account kan aanmaken en de services van het platform kan gebruiken (zoals bestellen en betalen).
Dan kan het dus gebeuren dat je speelgoed voor je kind bestelt, maar dit helemaal niet uit het magazijn van Bol.com komt. Probeer maar eens bij speelgoed naar spellen te zoeken. Twintig items op de eerste bladzijde komen namelijk van externe verkopers, zoals SpellenRijk of BaikShop. En dat betekent dat je voor extra dienstverlening zoals klantenservice terug moet naar de echte verkoper en niet bij Bol.com kunt aankloppen.
De klantenservice van Bol kan je dan helaas niet verder helpen en dat betekent ook dat een negatieve ervaring met SpellenRijk of BaikShop niet aan Bol ligt. Toch zijn er mensen die vervolgens een klacht indienen over de klantenservice van Bol.com, maar nu weet je dat je bij het lezen van reviews of klachten oplettend moet zijn. De klacht of slechte review is namelijk lang niet altijd terecht.
https://www.klacht.nl/bol-com/
Lees ook onze tips over deze aanverwante onderwerpen
- Ontdek hoe je gemakkelijk kunt chatten met Bol.com voor snelle antwoorden op je vragen.
- Leer hoe je Bol.com kunt bereiken via telefoon met deze gids over hun telefoonnummer.
- Vind hier het e-mailadres van Bol.com en leer hoe je hen effectief kunt mailen voor assistentie.
- Heb je klachten over de Bol.com klantenservice? Lees hier hoe je deze het beste kunt adresseren.
- Beheer en volg je bestellingen op Bol.com met deze eenvoudige en handige stappen.
Dit zijn slechts enkele van de vele bronnen beschikbaar op onze website om jou te ondersteunen en te informeren.
ik kan mijn spam niet vinden kan dat ook normaal op mijn mail van dorsc014@planet.nl ik heb iets besteld bij U en heb mijn wachtwoord vergeten ik ben 87 jaar en dan kan dat gebeuren mijn dank is groot J.J.Dorscheidt.