We gebruikten informatie van Kassa, Radar en wetenschappelijke bronnen over dit onderwerp. Onderaan dit artikel vind je verwijzingen naar deze bronnen. Ook hebben we de producten getest. Hieronder vind je onze aanbevelingen.

In dit artikel kom je te weten hoe je de inhoud van je winkelwagen of winkelmandje kunt bewerken en wat je daar precies voor moet doen. Zodra je het een keer hebt gedaan, zal je het niet meer vergeten, want het is echt heel eenvoudig. Het gaat er alleen maar om dat je het figuurtje herkent, dus je hoeft er in principe niet eens voor te kunnen lezen.

Hoe kun je je winkelwagen legen bij Bol?

Dat doe je als volgt: zoek in je winkelwagentje onder ieder product dat je daarin ziet, het prullenbak-symbool met daarbij het woord “verwijder”. Klik hierop per product dat je wilt verwijderen. Hierdoor zal het betreffende product steeds direct uit het winkelwagentje gehaald worden.

Het uitgebreide stappenplan om het winkelwagentje te legen

In elke webwinkel kun je heel makkelijk een product selecteren en het aan je winkelwagentje toevoegen, maar het weer eruit halen is soms iets lastiger. Dat is natuurlijk logisch, want het liefst willen de winkels dat je zoveel mogelijk bij ze koopt. Heb je je een keer vergist en wordt er te veel geleverd? Dan ligt het aan het product of je het op een later moment kunt gebruiken of dat je het misschien weggeeft. In sommige gevallen kun je het bij Bol.com zelfs terugsturen.

Maar stel je hebt het bestelproces nog niet helemaal afgerond, dus je hebt nog niet betaald en ook nog geen bevestiging ontvangen van je bestelling. Dan kun je voordat je dat doet nog veranderingen aanbrengen in je winkelwagentje. Het werkt als volgt:

  1. Zit je nog in de lijst met producten en besluit je niet verder te gaan met winkelen? Dan kun je rechts bovenin je scherm op het winkelkarretje klikken om een overzicht van de door jou in het karretje geplaatste artikelen te krijgen.
  2. Nu zie je een lijst met een of meerdere producten en rechts naast elk product staat het aantal dat je toegevoegd had aan je winkelwagen.
  3. Onder dit aantal staan twee figuurtjes (ook wel pictogrammen genoemd): een hartje en een prullenbak. Met het hartje voeg je iets toe aan je verlanglijst, waardoor je het niet nu maar later alsnog kunt bestellen. Door op de prullenbak te klikken, verwijder je het hele item en staat het niet meer in je overzicht als je doorgaat met het bestellen van de producten die er wel nog instaan.
  4. Is je winkelwagen nu leeg? Dan kun je uitloggen uit je account. Had je nog andere artikelen die je wel wilt bestellen? Dan rond je het bestelproces verder af door op de blauwe knop met ‘verder naar bestellen’ te klikken. Het item dat je verwijderd had, zit hier dan niet meer bij.

Worden dan alle producten verwijderd, of kun je ook één item selecteren?

Door dit stappenplan te volgen en te letten op de pictogrammen, kun je heel makkelijk je winkelkar bewerken. Je kunt een favoriet product aan je verlanglijst toevoegen en dat is superhandig als je bijvoorbeeld telkens dezelfde deodorant of hetzelfde kattenvoer via Bol.com bestelt, maar je kunt ook de aantallen aanpassen.

Je kunt dus het ene item uit je Bol.com bestellijst halen en bij de andere producten de hoeveelheid groter of juist kleiner maken. Je doet er daarom altijd goed aan om je winkelwagen goed te controleren voordat je definitief bestelt. Je kunt namelijk lekker aan het snuffelen zijn op Bol en het ene na het andere artikel in je winkelmandje plaatsen, maar dat betekent niet automatisch dat je ook alles nu meteen wilt bestellen.

Wil je je niet vergissen bij het bestellen of vergeet je je totale bestelling vaker te controleren voordat je op de bestelknop klikt? Dan adviseren wij de functie van het hartje (toevoegen aan verlanglijst) te gebruiken als je nog naar de producten aan het kijken bent, dus voordat je ze aan je winkelmand toevoegt. Zo kun geen fouten maken.

Wat als je winkelwagentje zich vanzelf leeggemaakt heeft?

In enkele gevallen horen wij van mensen om ons heen dat ze heerlijk hebben zitten shoppen op Bol.com, maar dat de winkelwagen leeg is op het moment dat ze door willen gaan met bestellen. Dit kan aan meerdere zaken liggen.

We noemen mogelijke redenen:

  • Je cookies zijn bij de instellingen van je computer zo strikt ingesteld, dat ze voorkomen dat er een veilige connectie met het bestelsysteem gemaakt kan worden. Als dit het geval is, moet je de instellingen op je computer wijzigen.
  • Je bent per ongeluk van land geswitcht. Dit kan gebeuren als je bijvoorbeeld VPN gebruikt. Als die op België staat, dan neemt Bol.com ook automatisch aan dat je vanuit België bij Bol wilt winkelen. Realiseer je je dit te laat en schakel je handmatig om naar Nederland (rechts bovenin het scherm bij het vlaggetje), dan wordt je winkelmand tijdens die actie geleegd. Let dus op als je op het internet surft via een VPN-verbinding.

Wat kun je nog doen als je er echt niet zelf uitkomt?

Heb je bovenstaande tips geprobeerd (cookies en land selecteren) en blijft je winkelkar zichzelf leegmaken of kun je de verwijderoptie niet vinden in je scherm, dan kun je altijd nog contact opnemen met de klantenservice of de buren vragen om even te komen helpen. Samen kom je er dan wel uit.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/655157

https://community.ebay.nl/t5/Internationaal-kopen-en-verkopen/Hoe-kan-ik-mijn-producten-verwijderen-uit-mijn-winkelwagen-Ik/qaq-p/205277

https://www.bol.com/nl/nl/klantenservice/a/5750008515133440/bestellen


Lees ook onze tips over deze aanverwante onderwerpen

Dit zijn slechts enkele van de vele bronnen beschikbaar op onze website om jou te ondersteunen en te informeren.