We gebruikten informatie van Kassa, Radar en wetenschappelijke bronnen over dit onderwerp. Onderaan dit artikel vind je verwijzingen naar deze bronnen. Ook hebben we de producten getest. Hieronder vind je onze aanbevelingen.
Inloggen op Bol.com: een how-to gids voor nieuwe gebruikers
In dit artikel leggen we nieuwe mensen die bij Bol.com willen gaan bestellen uit hoe ze een account aanmaken. Je leest verder over bestellen zonder account en de mogelijkheden waar je met een account gebruik van kunt maken. Daarna geven we tips die een nieuwe gebruiker vanaf dag 1 kan inzetten om goedkoper uit te zijn bij bestellingen op Bol.com.
Inloggen? Eerst account creëren
Om iets te kunnen bestellen bij Bol moet je een account voor jezelf creëren. Aan dit account zijn al jouw persoonlijke gegevens gekoppeld, zodat je makkelijk en snel door het bestelproces gaat. Je account is er niet alleen voor jouw gemak, want Bol haalt er ook gegevens uit om je bijvoorbeeld speciale aanbiedingen te kunnen doen.
Het maken van een account is simpel en wijst zich vanzelf:
- Ga naar www.bol.com en klik helemaal rechts boven in de blauwe balk (naast het hartje) op ‘Inloggen’.
- In het scherm dat zich dan opent, zie je twee opties: inloggen voor bestaande klanten en ‘Nieuw bij Bol.com’. Als je nog geen account hebt, ga je hier starten. (Nadat je een account hebt aangemaakt en een volgende keer wilt inloggen, kies je dus voor het inloggen voor bestaande klanten.)
- Je maakt de keuze of het een account voor jou persoonlijk is, of dat het om een account voor jouw bedrijf gaat. Je vult in de lege balk het e-mailadres in dat je voor je account bij Bol wilt gebruiken. Daarna klik je op ‘Maak een account aan’.
- In het volgende scherm ga je de overige persoonlijke gegevens (of bedrijfsinformatie) invullen om zo je accountgegevens compleet te krijgen. Ontbreekt er iets dat minimaal van je gevraagd wordt, dan kun je je account niet definitief maken en krijg je een melding.
- Je dient uiteindelijk een wachtwoord te kiezen dat je elke keer bij het inloggen gebruikt. Kies een wachtwoord dat niet door anderen te raden is. (Niet je geboortedatum met Bol erachter of de naam van je hond) Vind je het lastig om een wachtwoord te bedenken? Gebruik dan een digitale wallet op je telefoon of tablet om wachtwoorden voor jou te creëren. Het zijn misschien niet altijd de wachtwoorden die makkelijk te onthouden zijn voor je, maar dat betekent automatisch ook dat ze moeilijker te hacken zijn. Veiligheid staat voorop.
Ik wil geen account aanmaken en toch bij Bol bestellen. Kan dat?
Er zijn tijden geweest dat je zonder een vast account bij Bol producten kon kopen. Je hoefde dan alleen maar een e-mailadres in te vullen en in het bestelproces je adres achter te laten. Betalen deed je dan meestal direct met iDeal. Bol.com had dan geen permanente gegevens van je om op te slaan. Nu werkt het systeem niet meer op die manier en moet je je – ook al wil je maar een keertje iets op Bol.com kopen – altijd registreren door middel van een account.
Wat kun je allemaal binnen je account regelen?
Heb je het account eenmaal compleet ingevuld en op bevestigen geklikt? Dan krijg je nog een e-mail om te verifiëren dat jij het was die het account aanmaakte. Na de definitieve bevestiging is je account officieel tot stand gekomen en kun je inloggen en gaan shoppen.
Log als nieuwe accounteigenaar eens in en klik op het accountoverzicht. Je kunt hier diverse onderdelen zien, activeren of bewerken. We noemen de belangrijkste onderdelen:
- Ga je verhuizen? Dan kun je je persoonlijke gegevens aanpassen, zodat je pakketjes niet bij de nieuwe bewoners aankomen.
- Bij ‘lijstjes’ kun je favoriete producten opslaan door bij elk product dat je interessant vindt op het hartje te klikken.
- Bij bestellingen kun je eerdere aankopen terugvinden en dat maakt het makkelijk om een herhaalaankoop te doen.
- Heb je cadeaubonnen voor je verjaardag of de feestdagen gekregen? Laat ze dan niet in huis rondslingeren, maar wissel ze in je account meteen in. Koop je die dag nog niets, dan gaat het bedrag van de cadeaubon eraf zodra je de volgende keer gaat bestellen.
- Het onderdeel retourneren gaat over aankopen die je ongedaan wilt maken. Je vindt onder dit kopje alle producten die in aanmerking komen voor retour sturen en hoe dit in zijn werk gaat. Als een artikel teruggestuurd kan worden, krijg je hier het label dat je op de doos op envelop kunt plakken.
Welke tips zijn er voor nieuwe eigenaren van een Bol-account?
Dit zin onze twee tips voor wie Bol.com nog niet (goed) kent:
- Deel nooit je inloggegevens met anderen. Je weet namelijk nooit waar ze terecht komen en of iemand er misbruik van wil maken. Geen info delen, betekent geen risico lopen. Schrijf dus geen wachtwoorden op losse papiertjes, plak ze niet op je computerscherm omdat je dat zo handig vindt en is een relatie voorbij? Verander dan ook direct je wachtwoord als je dat met je partner gedeeld had.
- Als je toch in je accountoverzicht aan het snuffelen bent, kun je net zo goed direct de nieuwsbrieven activeren. Zo zijn er de dagdeals waarbij je elke dag een e-mail krijgt met wat er in de komende 24 uur in de aanbieding is (zolang er voorraad is). Je kunt in hetzelfde overzicht bij de nieuwsbrieven ook ‘Inspiratie & acties’ aanvinken en hier gaat Bol ook kijken naar wat ze je aan kunnen bieden dat aansluit bij eerdere bestellingen of zoekopdrachten.
Lees ook onze tips over deze aanverwante onderwerpen
- Ontdek hoe je eenvoudig al je Bol.com bestellingen kunt zien en volgen met deze handige gids.
- Leer hoe je snel en effectief een kortingscode kunt invoeren op Bol.com voor extra besparingen!
- Maak kennis met het gemak van betalen met PayPal op Bol.com – een veilige en snelle betaalmethode.
- Vind hier alle informatie over Bol.com winkels in Nederland – je ultieme winkelgids!
- Krijg toegang tot alle nuttige informatie van Bol.com’s klantenservice op één plek.
Succes!
Betreft Canvasbreuk nieuwe buitenband racefiets.
De buitenband bleek een hobbel te hebben. bij mijn 1e rit heb ik dit niet opgemerkt omdat dit over niet al te vlakke wegen ging.
hierna 3weken op vakantie geweest en hierna nog 2 ritten gemaakt op vlakker asfalt waardoor ik bij elke omwenteling een hobbel voelde. na nader onderzoek bleek dat er een canvas fout in de band zit. heb hierop contact opgenomen met de service afdeling en die heeft mijn klacht doorgestuurd naar de retailer. heb al weer een keer contact gehad met hun maar nog steeds is dit niet opgelost heb vandaag foto’s opgestuurd als bewijs.
Ik wil deze band terug sturen naar Bol.com maar kan tot nu toe geen procedure vinden hoe dit te doen. ik ben het spuug zat en wil mijn geld terug en deze aankoop ontbinden.